Doelgroep:
(semi)professional.
Ervaring:
Ervaring in de omgang met honden is wenselijk, niet noodzakelijk.
Leeftijd:
Minimaal 18 jaar.
Duur:
7 lesdagen van 10.00 tot 16.00 uur
+ 1 examenmiddag
Opleiding:
Inclusief:
Koffie, thee, lunch, lesmateriaal en een certificaat.
Exclusief:
Mogelijke vrijstellingen:
Extra:
Gedeeltelijke vrijstelling mogelijk indien men voldoet aan de vrijstellingseisen.
Prijs:
€ 780,00 (excl. BTW)

Ondernemerschap

In deze module leer je alles over ondernemerschap. Zowel wie jij als ondernemer bent, jouw kwaliteiten, communicatie met klanten als over een onderneming runnen zelf.

Deze module start je allereerst met een tweedaagse verdieping met docent Jelien Lammers op jezelf. Wat zijn jouw drijfveren? Wat zijn jouw kernkwaliteiten die jou een ‘unique sellingpoint’ geven? Waar zit jouw zelfvertrouwen dat je kunt inzetten om je bedrijf succesvol te maken? En als je goede prijzen gaat vragen, welke twijfels en onzekerheden kom je dan tegen. Je leert om door je eigen weerstanden te komen en je kracht als professional in te zetten.

De basis voor een sterke onderneming is daarmee gelegd.

Bedrijfsvoering

Je hebt je verdiept in hondengedrag, je ingelezen en voorbereid op alle moeilijke vragen welke je hopelijk straks kan beantwoorden als jouw toekomstige klanten deze vragen stellen aan jou als gediplomeerd gedragsdeskundige. Alleen, voordat deze vragen beantwoord kunnen worden zijn er nog veel meer vragen voordat je echt kan starten.

Waar begin ik als ik voor mezelf wil gaan beginnen, waar moet ik rekening mee houden om zakelijk alles goed geregeld te krijgen. Wat komt er nog bij kijken als je voor jezelf begint? Een aantal onderwerpen die aan bod komen is;

  • Afspraken met de klant (klantencontact, intakepakket, aansprakelijkheid);
  • De start van je bedrijf (markt onderzoek, ondernemersplan, kostenplaatje, tarief berekening). We gaan deze niet maken maar wel uitleggen wat het belang hiervan is en hoe je zo steeds kan innoveren en groeien;
  • Klachtenbehandeling, omgaan met negatieve opmerkingen over je bedrijf;
  • Klantgerichtheid en klantenbinding uitstraling van je bedrijf;
  • Samenwerkingen;
  • Verzekeringen, keurmerk.

Marketing

Daarna ga je door met de lesdag van André, waarin je leert hoe je de communicatie met je klant kunt optimaliseren, hoe je klanten aan je kunt binden en welke methoden er zijn om je bedrijf te laten groeien vanuit de relatie in plaats van koude aquisitie. Je gaat in kaart brengen wat de klant echt helpt. Je leert de structuur van een goed verkoopgesprek. Je leert hoe je echt verbinding met je klant gaat maken en als belangrijkste hoe ga je om met weerstanden.

Online Marketing

Tijdens deze lesdag leren we je effectieve manieren om social media zakelijk in te zetten. Je krijgt inzicht in de mogelijkheden van de bestaande platformen zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn en hoe je je bedrijf en jezelf daarop professioneel presenteert. Tijdens deze dag leer je ook hoe je jouw klanten met social media kunt bereiken met relevante content.

Resultaat

•             Je leert welke socialmedia-platformen het beste passen bij je doelstellingen

•             Je weet je (potentiële) klanten en doelgroepen met social media beter en effectiever te bereiken

•             Je kunt de doelgroep via social media activeren met prikkelende content

•             Je bent in staat om social media zakelijk in te zetten

•             Je bent in staat om de socialmedia-activiteiten te monitoren, te evalueren en bij te sturen

Inhoud

•             Zakelijk inzetten van social media

•             Trends en ontwikkelingen in het socialmedia-landschap

•             De functie en rol van social media in bedrijven

•             Je doelgroep meer activeren via social media

•             Profileren van je bedrijf en jezelf als professional via social media

•             Socialmedia-activiteiten monitoren, evalueren en bijsturen

•             Contentcreatie

•             Praktijksituaties en -voorbeelden

Data

Er zijn helaas nog geen data bekend.